{jcomments off}

July 8

Het is vakantie, dus vroeg op. We gingen deze keer ontbijten in echte New Yorkse diner. Gewoon simpel tentje. En al erg druk. Veel New Yorkers eten voor dat ze naar het werk gaan een ontbijt in een zaak zoals deze. Er was veel keuze dus moesten we even onze tijd nemen. Er werden verschillende soorten eiergerechten besteld en Daan en Bas gingen voor de Lumberjack, pancakes, scrambled eggs en sausages of bacon. De pancakes waren drie flinke dikke pannenkoeken. Stevige ontbijtjes. En een paar bakken koffie erbij. Ook voor koffie geldt vaak het refill beleid. Mensen in New York drinken veel koffie!

IMG 2754

IMG 2756

Na het stevige ontbijt is Wilma naar het hotel terug gegaan en zijn de overige 5 van het reisgezelschap richting het Empire State Building gegaan. Best wel weer een eindje lopen. Na zo’n drie kwartier stonden we voor de ingang aan 5th Avenue. Binnen ga je eerste een roltrap op naar de 1e verdieping. Daar moet je het kaartje inleveren en begint de rondtocht.

IMG 2762

Eerst langs allerlei uitleg en verhalen over het Empire State Building (zijn we hard langsgelopen, geen tijd) en uiteindelijk kom je bij de lift. De lift brengt je in no time naar de 80ste verdieping. We hadden gedacht de G-krachten te voelen of gewichtsloos te worden maar helaas merk je niet van de snelheid van de lift. Eenmaal op de 80ste moet je weer een stukje lopen om bij een volgende lift te komen. Deze brengt je naar de 86ste verdieping. Daar is het observatiedek. Je kan nog hoger naar de 102de verdieping voor een extra $ 20 maar wij vonden dit wel voldoende. Je hebt hier al een enorm mooi uitzicht over heel New York.

IMG 0044

IMG 0060

Het was lekker druk maar we konden goed rondlopen en veel foto’s nemen.

IMG 0020

IMG 0057

Echt een must als je in New York bent. Na 86 verdiepingen weer afgedaald te zijn weer teruggelopen naar het hotel. Onderweg even bij een Comicshop binnengelopen. Ze hadden daar heel, heel veel. Je kan je daar als liefhebber echt uren vermaken. Helaas hadden we de tijd niet. Volgende keer maar. Terug in het hotel hebben we de laatste zaken ingepakt en uitgecheckt. Er werden wat croissantjes e.d. gehaald als lunch. Om even voor half 2 kregen we bericht dat de taxi er aan kwam. Meer dan op tijd. De reis vanuit New York naar het vliegveld, waar we de auto moesten ophalen, duurde veel korter dan de heenreis. Geen files. Na enig speurwerk vonden we het AVIS kantoor. Na wat kort geduld konden we de auto meenemen. Een Toyota Sienna, genoeg ruimte voor de hele familie en alle koffers. Hoogste tijd om op weg te gaan richting Barack Obama in Washington die op dat moment al met smart op ons zat te wachten. Halverwege de rit stond er een overnachting in Hannover gepland. Tegen een uur of 7 kwamen we aan in het hotel. Een mooie familie suite met veel ruimte. Vervolgens snel de koffers op de kamer gezet en ons klaargemaakt voor het avondeten. Bij de receptie even gevraagd of er nog wat lekkere restaurants in de buurt waren. Op advies van de mevrouw bij de receptie gingen we naar Thank God It’s Fridays. Na een paar minuten rijden en wat wachten werden we aan onze tafel neergezet in het restaurant Fridays. Na het bestuderen van de menukaart had iedereen zijn keus kunnen maken. Als voorgerecht gezamenlijk Nacho’s en Jack Daniels gerechtjes met ribs, chicken en shrimps. Een klein voorproefje voor het hoofdgerecht van de meeste.  Het voorgerecht was al snel verslonden en het was tijd voor het hoofdgerecht. Loes had een Caesar Salad, weinig erop of eraan en een beetje teleurstellend. Wilma had twee stukken kip met French fries. Daphne een stuk kip met shrimps met mac & cheese en sweet potato fries. De mannen gingen lekker verder met een voortzetting van het voorgerecht. Hans en Bas aan de rib-eye en ribs, Hans met tomaat met mozarella en French fries en Bas met French fries en sweet potato fries. Daan aan de ribs en shrimps met mac & cheese en sweet potato fries. Met enige moeite werd alles, behalve de salad, naar binnen gewerkt. Iedereen was tonnetje rond, de rekening betalen en op naar het hotel. Even kort tijd voor een spelletje om vervolgens het bed op te zoeken. Na weer een lange en vermoeiende dag tijd om de ogen te sluiten.